دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 92 1392 )                   جلد 5 شماره 4 صفحات 721-715 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haresabadi M, Bibak B, abbasi Z. Quality gap in educational services at North Khorasan University of Medical Sciences(2011): Students Viewpoints about Current and Optimal Condition. North Khorasan University of Medical Sciences 2014; 5 (4) :715-721
URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-118-fa.html
حارث آبادی مهدی، بیباک بهرام، عباسی زهره. شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال تحصیلی 1390-1391. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 1392; 5 (4) :715-721

URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-118-fa.html


1- گروه پرستاری بهداشت جامعه، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
2- دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
3- ، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
چکيده:   (4657 مشاهده)

چکیده زمینه و هدف:کیفیت در نظام دانشگاهی از ابعاد مختلف مورد توجه است. یکی از مشخصه های وضعیت مطلوب در دانشگاه برآورده شدن انتظارات دانشجویان از فرایند خدمات آموزشی است. این مطالعه با هدف تعیین شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال 1390 صورت گرفت. مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به روش مقطعی انجام شد. از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که به روش طبقه ای نسبتی و در هر طبقه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند، موردپرسش قرار گرفتند. گردآوری داده ها با مراجعه به واحدهای پژوهش و به کمک پرسشنامه SERVQUAL انجام شد. داده های پژوهش به کمک رو شهای آمار توصیفی و تحلیلی، و با استفاده از نرم افزار SPSS16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد در هر پنج بعد کیفیت خدمات، شکاف وجود داشت. بیشترین میانگین شکاف در بعد تضمین 3/1±2/2- مشاهده گردید و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان0/1±62/1- بود. دانشجویان مقاطع بالاتر به طور معنی داری شکاف خدمات در تمام ابعاد را بیشتر ارزیابی کردند(05/0P <) نتیجه گیری:انتظارات دانشجویان فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در هیچکدام از ابعاد خدمات آموزشی، انتظارات آنها برآورده نشده است. در راستای بهبود کیفیت خدمات آموزشی، کلیه ابعاد به ویژه بعد تضمین در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی باید مورد توجه قرار گیرد.

متن کامل [PDF 593 kb]   (1283 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پایه
دریافت: 1393/10/11 | پذیرش: 1393/10/11 | انتشار: 1393/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of North Khorasan University of Medical Sciences

Designed & Developed by: Yektaweb