[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1400 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 29-35 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق
اکبر صولتی ، حسن نامدار احمدآباد ، الهام رحمان زاده ، مهران وطنچیان
چکيده:   (86 مشاهده)
مقدمه: این مطالعه با هدف تعیین تأثیر روش نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی
دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر، یک طرح نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و ارائهی آموزش ویژه میباشد. جامعه آماری این پژوهش
70 نفر دانشجوی دختر و پسر رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد میباشند، که در دو گروه مداخله و کنترل و در هر گروه
35 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. گروه مداخله با استفاده از نقشه مفهومی و گروه کنترل به شیوه سنتی مطالب آموزشی
تحلیل شدند. SPSS. و با نرم افزار 20 t یکسانی را آموزش دیدند. دادهها با استفاده از آزمون
مستقل در پیشآزمون نشان میدهد که اختلاف معناداری بین این دو گروه از لحاظ عملکرد t یافتهها: نتایج به دست آمده از آزمون
مستقل در پسآزمون نیز نشان میدهد که اختلاف t وجود ندارد. از طرف دیگر نتایج به دست آمده از آزمون P= در سطح 0.05
وجود دارد. P= معناداری بین گروهها از لحاظ عملکرد در سطح 0.05
نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر تأثیر مثبت نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و درک مطلب در درس زبان انگلیسی عمومی
دانشجویان پزشکی را نشان داد. نتایج همچنین بیانگر آن است که گروه مداخله در این مطالعه عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل
داشته است.
واژه‌های کلیدی: نقشه مفهومی دانشجویان پزشکی مهارت خواندن و درک مطلب زبان اتگلیسی عمومی
متن کامل [PDF 341 kb]   (75 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پایه
دریافت: 1400/4/27 | پذیرش: 1400/3/30 | انتشار: 1400/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Solati A, Namdar Ahmadabad H, Rahmanzadeh E, Vatanchiyan M. The Effect of Concept Map on Improving English Reading Comprehension Skill of Medical Students’ in General English Language Course for Deep and Permanent Learning. JNKUMS. 2021; 13 (1) :29-35
URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-2290-fa.html

صولتی اکبر، نامدار احمدآباد حسن، رحمان زاده الهام، وطنچیان مهران. تاثیر نقشه مفهومی در تقویت مهارت خواندن و درک مطلب درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان پزشکی در جهت یادگیری پایدار و عمیق. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 1400; 13 (1) :29-35

URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-2290-fa.html



دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی Journal of North Khorasan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4312