دوره 2، شماره 2 و 3 - ( تابستان 89وپاییز89 1389 )                   جلد 2 شماره 2 و 3 صفحات 77-73 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rasouli A, Amin shakouri F, Tavafian S. Title The Effect of Integrated Health Education Program on Knowledge, Attitude and Nutrition Function of Female Students of Middle Schools in Bojnourd. North Khorasan University of Medical Sciences 2010; 2 (2 and 3) :73-77
URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-450-fa.html
رسولی آرزو، امین شکروی فرخنده، طوافیان صدیقه سادات. بررسی تاثیر برنامه آموزش بهداشت تلفیقی بر آگاهی ، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهر بجنورد. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 1389; 2 (2 و 3) :73-77

URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-450-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
چکيده:   (5710 مشاهده)

چکیده زمینه و هدف: آگاهی در مورد تغذیه مطلوب در طی دوران نوجوانی می تواند از بسیاری از بیمار یهای دوران بزرگسالی پیشگیری کند. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر بجنورد م یباشد که طی سال های 1388 - 1387 در این شهرستان انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که میزان آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان با استفاده از پرسشنامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. برای انجام این مطالعه دو مدرسه در شهرستان بجنورد انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و شاهد قرار گرفتند. پس از اجرای برنامه آموزش بهداشت برای گروه مداخله، میزان تاثیر آموزش بر آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان با آزمون های T دو نمونه ای مستقل و زوجی مورد سنجش قرار گرفت. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد میانگین میزان آگاهی دانش آموزان گروه مداخله پس از آموزش از 1/ 1± 2/ 6 به 8/9±1/1 ، نگرش از 3/ 1± 6/ 5 به 3/ 1± 3/ 8 و عملکرد صحیح آن ها از 3/ 1± 0/ 5 به 3/ 1± 8/ 6 افزایش یافته است ( .(P<0,001 نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نقش مثبت برنامه های آموزش بهداشت را در ارتقاء آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان نشان داد. لذا لزوم توجه به برنامه های آموزشی جهت ارتقای رفتارهای تغذیه ای ضروری به نظر می رسد.

متن کامل [PDF 268 kb]   (2084 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پایه
دریافت: 1394/1/8 | پذیرش: 1394/1/8 | انتشار: 1394/1/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of North Khorasan University of Medical Sciences

Designed & Developed by: Yektaweb