دوره 14، شماره 3 - ( پاییز 1401 )                   جلد 14 شماره 3 صفحات 15-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.NKUMS.REC.1401.016


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rashidi Fakari F, Abaspour A, Namdar Ahmadabad H, Azimian A, Sedaghati Noghabi M, Jedi M. The Effectiveness of the Implementation of the Feedback Process after the Biochemistry Lesson with an Evaluation Approach for Learning. North Khorasan University of Medical Sciences 2022; 14 (3) :10-15
URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-2651-fa.html
رشیدی فکاری فرزانه، عباسپور علیرضا، نامدار احمدآباد حسن، عظیمیان امیر، صداقتی نوقابی محمد، جدی میلاد. اثربخشی اجرای فرایند بازخورد پس از آزمون درس بیوشیمی با رویکرد ارزیابی برای یادگیری. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 1401; 14 (3) :10-15

URL: http://journal.nkums.ac.ir/article-1-2651-fa.html


1- استادیار بهداشت باروری، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
2- استادیار بیوشیمی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران ، alirezaabbaspur@yahoo.com
3- دانشیار ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
4- دانشیار باکتری‌شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
5- کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
چکيده:   (938 مشاهده)
مقدمه: برگزاری جلسه بازخورد پس از آزمون به یادگیری و ماندگاری آموزش کمک می‌کند. مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی اجرای فرایند بازخورد پس از آزمون درس بیوشیمی با رویکرد ارزیابی برای یادگیری انجام شد.
روش کار: این مطالعه‌ مقطعی روی 127 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. نمونه‌گیری به روش سرشماری بود. داده‌ها با استفاده از فرم مشخصات دموگرافیک و تحصیلی، پرسش‌نامه تجربه، رضایت و مقبولیت دانشجویان از جلسه بازخورد پس از آزمون گردآوری شد. بعد از اتمام آزمون پایان‌ترم درس بیوشیمی، جلسه بازخورد پس از آزمون به مدت دو ساعت برگزار شد.  دو هفته بعد از برگزاری این جلسه، پرسش‌نامه‌های مذکور تکمیل شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 24 و شاخص‌های تمایل مرکزی، پراکندگی و توزیع فراوانی تجزیه‌وتحلیل شد.
یافته‌ها: میانگین نمره رضایت و مقبولیت از جلسه درس بعد از آزمون 7/0 ± 22/4 بود. بیشترین میانگین نمره تجربه دانشجویان از شرکت در جلسه بازخورد پس از آزمون مربوط به «روشن شدن انتظارات دانشجویان» 62/0 ± 44/4 بود. همچنین نتایج نشان داد تجربه دانشجویان، رضایت و مقبولیت شرکت در جلسه بازخورد پس از آزمون، بیشتر از میانگین مورد انتظار و حد مطلوب بود.
نتیجه گیری: برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه بازخورد پس از آزمون به‌عنوان بخشی از طرح درس با رضایت و مقبولیت دانشجویان همراه است. پیشنهاد می‌شود مطالعات بیشتری در زمینه اجرای جلسه بازخورد پس از آزمون بعد از امتحانات میان‌ترم انجام شود
واژه‌های کلیدی: بازخورد، دانشجویان، نگرش
متن کامل [PDF 1274 kb]   (344 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: علوم پایه
دریافت: 1400/10/15 | پذیرش: 1401/7/2 | انتشار: 1401/8/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of North Khorasan University of Medical Sciences

Designed & Developed by: Yektaweb